Friday, August 5, 2011

دوگانه های اجتماعی در ایران (در حواشی پارک پردیسان)



1.      عده ای جوان متوسط ـ بالاشهری در یکی از پارک های تهران جمع می شوند و با پوشیدن لباس های اقشار فرودست اجتماعی به تفریح می پردازند!
2.      جمی از جوانان فرودست اجتماعی واردِ باغ ـ پارتی های دسته جمعی متوسط بالانشین های ایرانی ـ که لباس و آرایش متفاوت با آن ها دارند ـ می شوند و برخی از آن ها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می دهند!
************************
1.      بسیاری از جوانان متوسط بالا نشین ایرانی وقتی سوار بر ماشین های اسپورت خارجی شان در خیابان های تهران به نمایش پول دارنده گی می پردازند، مهم نیست که عابران پیاده را هم زیر می گیرند!
2.      برخی از موتورسیکلت سواران اقشار فرودست هنگام رانندگی خیابان و پیاده رو را در هم می آمیزند و به هیچ یک از قوانین راهنمایی رانندگی احترام نمی گذارند!
************************

1.      بسیاری از دختران و پسران متوسط بالا نشین ایرانی هر روز با این مشکل روبرو هستند که با کدام پارتنرشان بخوابند و بقیه را چطوری بپیچانند!
2.      بسیاری از دختران و پسران اقشار فرودست، حتی مکانی برای خود ارضایی بدونِ استرس و اضطراب هم در اختیار ندارند!
 ************************

1.      روشنفکران متوسط بالانشین های ایرانی، با موفقیت در حذف یارانه ی کالاهای ضرور اقشار فرودست، به دنبال جذب کمک های دولتی برای تولیدی های انحصاری و کم کیفیت شان، دست کاری در قانون کار به نفع خودشان و خصوصی سازس مدارس، بیمارستان ها و صنعت نفت هستند.
2.      روشنفکران اقشار فرودست تریبونی برای حرف زدن با مخاطبان خود ندارند.
 ************************

1.      فرهیخته ترین قشرِ متوسط بالانشین های ایرانی نگران فروپاشی اخلاقی در اجتماع هستند!
2.      روشنفکران منزوی اقشار فرودست در همهمه ی خشونت و هجمه های نئولیبرالی زبان شان بند آمده!
 ************************

1.      متوسط بالا نشین های ایرانی در پیوند با اقشار هم شأن جهانی خود، نیروی نظامی، مدیا، پروپاگاندا و سوبژکتیویته ی سیاسی فعال و هژمونیکی دارند، که در لحظه های حساس به داد هم می رسند.
2.      اقشار فرودست ایرانی، هم چون دیگر اقشار فرودست جهانی از هر گونه، مدیا و پروپاگاندای مؤثر و سوبژکتیویته ی سیاسی کارآ محروم اند. فعالان سیاسی ای که به نام این اقشار فعالیت می کنند، چه در پوشش خیریه ها و چه در پوشش سازمان های سیاسی اخته، عملاً به باز تولید نئولیبرالیسم حاکم کمک می کنند.
 ************************

1.      فرداستان تاریخ را داستانی تمام شده می دانند و به نام خدا، ارتش، ملت و میهن پول پارو می کنند و لذت می برند!
2.      پیشگامان اقشار فرودست، هر گونه ابتکار عمل سیاسی فرهنگی و ایدئولوژیک را از دست داده اند
 ************************


No comments:

Post a Comment